Fysiske rammer

Klodshans Placering

Vi er placeret i Nibe, tæt ved skolen og hallen, og i gåafstand til Børneskoven. Børnehuset Klodshans, gemmer sig på en bakke i et boligkvarter, der hedder Eventyrbakken, omkranset af en dejlig kuperet legeplads med træer, buske og græs, med mange muligheder for bevægelse, fordybelse og aktiviteter.

Hele legepladsen er tilgængelig for både børnehave og vuggestue.

Børnehaven er indrettet i to stuer, Græshopperne og Sommerfuglene, hvor børnene er aldersopdelt, hvor Græshopperne er yngstegruppen og Sommerfuglene er en blanding mellem førskolebørn og de ældre børn i mellemgruppen.

Fælles for både vuggestuen og børnehaven er Riddersalen, som er et stort fælleslokale, hvor vi mødes på tværs af alder for både vuggestue og børnehave. Riddersalen er indrettet i små læringsmiljøer, hvor der er plads og rum til fordybelse.

Vuggestuen er indrettet med 2 rum. Rummene er dynamiske og kan bruges både til ro/nærvær og fordybelse og motorisk aktivitet.